به منظور دریافت خسارت لازم است تا مدارک زیر به شرکت بیمه ارائه شود:
- اعلام کتبی خسارت در موعد مقرر در بیمهنامه
- تنظیم صورتجلسه خسارت با تعیین مواضع خسارت دیده و میزان آن
- اصل بیمهنامه دردست بیمهگذار به همراه ضمائم آن
- اصل پیمان، متممهای پیمان، فهرست بهای پیمان و ضمائم آن(درصورت وجود)
- صورت مجالس و صورت وضعیتهای ماهانه قبل از خسارت
- اصل دستورکار مشاور به پیمانکار و صورت مجلس انجام آن برای اجرای کارهائی که در نقشهها نیست
- اصل صورتجلسه با تأیید کتبی دستگاه نظارت برای انجام کارهائی که هنوز به اتمام نرسیده بنابراین در صورت مجالس و صورت وضعیتها درج نشده و خسارت دیده است
- گزارش مقامات انتظامی (درصورت سرقت یا فوت)
- گزارش نزدیکترین ایستگاه هواشناسی (در صورت وقوع طوفان یا سیل)
- گزارش کارشناس خسارت با تعیین خسارت قابل پرداخت
نکات مهم در مورد خسارت :
رعایت نکات زیر در خصوص اعلام خسارت بسیار مهم و حیاتی میباشد.
- حداکثر مهلت اعلام خسارت ۱۴ روز میباشد.
- پرداخت حق بیمه در موعو مقرر.
- بیمهگذار نباید قبل از بازدید بیمهگر اقدام به ترمیم مواضع آسیب دیده نماید.
- خسارت بر اساس فهرست بهای منضم به قرارداد، صورت مجالس و صورت وضعیتها (صورت کارکردهای) اجرائی قبل از حادثه پرداخت میشود.